Info over het Coronavirus en uw verblijf

Laatst bijgewerkt: 11 juni 2020

Bij BungalowSpecials staat ieders gezondheid op de eerste plaats en volgen we de situatie rondom het Coronavirus (COVID-19) dan ook op de voet. Middels deze pagina houden we u up to date over het laatste nieuws m.b.t. de reisbranche. Hieronder beantwoorden we de veelgestelde vragen over de gevolgen van het coronavirus op uw verblijf.


Coronamaatregelen op vakantieparken

Heeft u vragen over de maatregelen die een vakantiepark heeft getroffen?

Dan adviseren wij u om direct contact op te nemen met het desbetreffende vakantiepark. Waarom? Omdat dit de snelste manier is om een antwoord te verkrijgen. De contactgegevens van het vakantiepark kunt u terugvinden in uw reserveringsbevestiging.

Bent u uw reserveringsbevestiging kwijt? Deze kunt u gemakkelijk opnieuw aanvragen via deze link.

Echter kunt u er van uitgaan dat de vakantieparken hun verantwoording nemen en de nodige veiligheidsmaatregelen treffen. Zo wordt er bijvoorbeeld extra goed schoongemaakt om de hygiëne te waarborgen. Ook zijn er regels voor groepen om te voorkomen dat er onverantwoorde situaties ontstaan. Verder mogen vakantieparken maar een percentage van hun een maximale capaciteit aanbieden en geldt er op sommige vakantieparken een maximale bezetting van één huishouden per accommodatie.

Leestip: Getroffen coronamaatregelen door vakantiepark-ketens

Welke vakantieparken en voorzieningen zijn er open?

Momenteel zijn de meeste vakantieparken in Nederland, België en Duitsland weer open. Hier kunt u er van uitgaan dat vakantieparken de juiste maatregelen hebben getroffen om het voor zowel u als de medewerkers veilig te houden. Wanneer een vakantiepark open is, zal deze ook te boeken zijn via BungalowSpecials. Binnen Nederland zijn over het algemeen alle faciliteiten geheel of deels geopend. 

Wilt u meer informatie of heeft u vragen over welke voorzieningen open en/of gesloten zijn? Neem dan contact op met het desbetreffende vakantiepark.

Is het verstandig om naar een vakantiepark af te reizen wegens het Coronavirus (COVID-19)?

Die beslissing kunnen wij niet voor u maken. Met de hele reissector staan we in contact met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Bij BungalowSpecials volgen wij de adviezen van het RIVM strikt na.

Let op: houd er rekening mee dat de overheid in in België en Frankrijk heeft beslist dat het dragen van mondkapjes weer op veel openbare ruimten en publieke gebouwen verplicht is. Denk hierbij aan de supermarkt of het hoofdgebouw op het vakantiepark. Wie geen mondkapje draagt, kan een boete tegemoet zien.

 

Annuleren en wijzigen

Kan ik mijn boeking nog wijzigen?

Wij hebben natuurlijk het liefst dat u uw boeking wijzigt naar een nieuwe aankomstdatum in plaats van dat u deze annuleert. Waarom? Omdat u op deze manier een steentje bijdraagt aan het behouden van de toerismesector en natuurlijk het voortbestaan van BungalowSpecials.

Wilt u uw boeking wijzigen, dan adviseren wij u contact met BungalowSpecials op te nemen. Wij bespreken dan met het vakantiepark of het mogelijk is om uw boeking te wijzigen naar een nieuwe aankomstdatum. Let wel: of u uw boeking kunt wijzigen is afhankelijk van de voorwaarden van het vakantiepark en de uiteindelijke beslissing die zij hierin nemen.

Kan ik mijn boeking wijzigen naar een onbekende datum?

Nee, dat kan niet. Bij een wijziging van een boeking, is er altijd een nieuwe datum nodig. 

Ik wil mijn boeking graag annuleren, kan dat?

Wanneer u binnen de annuleringsvoorwaarden wil annuleren, kunt u dit gemakkelijk zelf doen. Volg deze stappen:

  1. Open uw reserveringsbevestiging en scroll naar het stukje "Wilt u uw reservering annuleren?"
  2. Klik op de link en bevestig dat u uw reservering wilt annuleren.
  3. Tip: Bekijk altijd even de annuleringsvoorwaarden of het nog mogelijk is om uw reservering kosteloos te annuleren. Deze vindt u terug in uw annuleringsbevestiging.

Let op: De boeking is pas geannuleerd wanneer u al deze stappen heeft doorlopen en een annuleringsbevestiging heeft ontvangen.

Wanneer de annuleringsvoorwaarden niet meer van toepassing zijn, ligt het te allen tijde aan het vakantiepark of u uw boeking nog mag annuleren. Wij adviseren u dan contact op te nemen met BungalowSpecials, zodat wij navraag voor u kunnen doen bij het vakantiepark wat hun beleid hierin is. 

Voor meer informatie over een afgesloten annuleringsverzekering verwijzen we u door naar Allianz.

Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt

Deze kunt u gemakkelijk opnieuw aanvragen via onze contactpagina op de website.

Leestip: Reserveren met flexibele boekingsvoorwaarden

Heeft u een reservering bij ROOMPOT of LARGO RESORTS met aankomst t/m 29 mei 2020?

Voor gasten die een reservering hebben gemaakt bij een van deze vakantieparkketens is het volgende van toepassing. Wanneer u een reservering heeft gemaakt met aankomst t/m 29 mei 2020 kunt u via deze link bij Roompot een voucher aanvragen

De volgende vakantieparken behoren ook bij Roompot Vakanties:

  • Bospark De Bikkels
  • Vakantiepark Giethoorn
  • Waterpark Belterwiede
  • Villapark De Weerribben

Heeft u een reservering bij HOGENBOOM VAKANTIEPARKEN met aankomst t/m 29 mei 2020?

Voor gasten die een reservering hebben gemaakt bij Hogenboom Vakantieparken is het volgende van toepassing: wanneer u een reservering heeft gemaakt met aankomst t/m 29 mei 2020 kunt u via deze link bij Hogenboom Vakantieparken een voucher aanvragen.

Heeft u een reservering met aankomst vóór 1 juni 2020, maar niet bij bovenstaande vakantiepark ketens?

Dan adviseren wij u om direct contact op te nemen met het desbetreffende vakantiepark. Waarom? Omdat dit de snelste manier is om een antwoord te verkrijgen. Zoals u wellicht gehoord heeft, worden er per land en zelfs per regio besluiten genomen m.b.t. veiligheid. Het desbetreffende vakantiepark weet het beste wat hun situatie is.

 

Contact met BungalowSpecials

Het aantal verzoeken dat binnenkomt op onze klantenservice zijn van ongekende hoogte die wij normaal niet gewend zijn. Ook wij werken allemaal vanuit huis en dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee. Desalniettemin doet ons team elke dag zijn uiterste best om iedereen tegemoet te komen. Helaas zal het hierdoor langer duren voordat je antwoord krijgt op jouw gestelde vraag. Hiervoor onze excuses.

Wij adviseren u om de veelgestelde vragen op deze pagina goed door te lezen, want vaak staat uw antwoord hier al tussen. Voor alle overige vragen, verwijzen wij u door naar de veelgestelde vragen.

Mocht toch blijken dat u uw antwoord niet kunt vinden, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.