Info over het coronavirus en jouw verblijf

Laatst bijgewerkt: 25-02-2022

Bij BungalowSpecials staat jouw gezondheid bij ons op de eerste plaats en volgen we de situatie rondom het coronavirus dan ook op de voet. Middels deze pagina houden we je graag up-to-date over het laatste nieuws m.b.t. het coronavirus. Hieronder beantwoorden we de veelgestelde vragen over de gevolgen van het coronavirus op jouw verblijf.


Coronaregels voor vakantieparken in Nederland

Zijn de vakantieparken open?

Wanneer er een vakantiepark te boeken is via BungalowSpecials, is deze open voor gasten. Op de vakantieparken kan je er tevens van uitgaan dat ze hun verantwoording nemen en de nodige veiligheidsmaatregelen treffen. Zo wordt er bijvoorbeeld extra goed schoongemaakt om de hygiëne te waarborgen.

.

Is een coronatoegangsbewijs verplicht wanneer ik op een vakantiepark wil verblijven?

Een coronatoegangsbewijs (vaccinatie-, herstelbewijs of negatieve test) is niet verplicht voor het bezoeken van een vakantiepark. Ook voor horeca, voorzieningen en veel publieke ruimtes is het het verplicht hebben van een coronatoegangsbewijs komen te vervallen. echter wel.

.

Ben ik verplicht om een mondkapje op het vakantiepark te dragen?

Het dragen van een mondkapje is niet meer verplicht.

.

Zijn de faciliteiten op de vakantieparken open?

De meeste faciliteiten op de vakantieparken in Nederland zijn weer open. Echter kan een vakantiepark ervoor kiezen een bepaalde activiteit aangepast of tijdelijk niet aan te bieden.

Heb je vragen over welke voorzieningen open/gesloten zijn in coronatijd? Vraag dit dan altijd vooraf of bij aankomst na bij de receptie van het vakantiepark zelf. De contactgegevens van het vakantiepark kan je terugvinden in je reserveringsbevestiging.

.

Zijn de horeca voorzieningen op de vakantieparken open?

Alle horecavoorzieningen zijn weer open. De beperking op openingstijden is komen te vervallen. vakantiepark ervoor kiezen een bepaalde activiteit aangepast of tijdelijk niet aan te bieden. Ook is het dragen van een mondkapje of een coronatoegangsbewijs is niet meer verplicht.

.

Meer informatie over welke coronaregels er momenteel gelden voor vakantieparken, lees je op deze informatiepagina.

 

Coronaregels voor vakantieparken buiten Nederland

Coronamaatregelen kunnen per land verschillen. Als je op vakantie gaat buiten Nederland heb je dus kans dat er andere coronaregels gelden. Voorkom vervelende verrassingen op reis en lees je voor het boeken en/of voor vertrek goed in voor het vakantieland van bestemmingen.

.

Moet ik in quarantaine bij aankomst in het vakantieland van bestemming?

Dat is per land verschillend. Je leest alles over de risico's en andere belangrijke informatie in het reisadvies voor je vakantiebestemming op deze informatiepagina van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

.

Moet ik in quarantaine bij terugkomst in Nederland?

Je blijft verplicht 10 dagen in thuisquarantaine te blijven na een verblijf in een zeerhoogrisicogebied vanwege corona. Met een coronatest op dag 5 kan je de duur van het thuisblijven verkorten.

Echter zijn er uitzonderingen op de verplichte quarantaine. Zo hoef je niet in quarantaine als je volledig gevaccineerd bent of een EU-DCC-herstelbewijs hebt. Deze uitzondering geldt niet als je uit een zeerhoogrisicogebied met zorgwekkende virusvariant komt. Lees hier meer informatie over wanneer een negatieve corona-testuitslag of thuisquarantaine verplicht is als je terugreist naar Nederland.

 

Boeking wijzigen of annuleren

Wij hebben natuurlijk het liefst dat jij je boeking wijzigt naar een nieuwe aankomstdatum in plaats van dat je deze annuleert. Waarom? Omdat je op deze manier een steentje bijdraagt aan het behouden van de toerismesector en natuurlijk het voortbestaan van BungalowSpecials.

.

Kan ik mijn boeking nog wijzigen?

Wil jij je boeking wijzigen? Dan adviseren wij je contact met onze klantenservice op te nemen. Zij bespreken dan met het vakantiepark of het mogelijk is om jouw boeking te wijzigen naar een nieuwe aankomstdatum. Let wel: of jij je boeking nog kunt wijzigen is afhankelijk van de voorwaarden van het vakantiepark en de uiteindelijke beslissing die zij hierin nemen.

.

Kan ik mijn boeking wijzigen naar een onbekende datum?

Nee, dat kan niet. Bij een wijziging van een boeking, is er altijd een nieuwe datum nodig. 

.

Ik wil mijn boeking graag annuleren, kan dat?

Je boeking annuleren, doe je heel gemakkelijk zelf:

  1. Open je reserveringsbevestiging (deze heb je via de mail ontvangen)
  2. Ga naar ‘Reservering annuleren’ en klik op de link
  3. Bevesting dat jij je boeking wilt annuleren

Let op: je boeking is pas geannuleerd wanneer je bovenstaande stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen.

Goed om te weten: bekijk altijd even de annuleringsvoorwaarden of het nog mogelijk is om je boeking kosteloos te annuleren. Wanneer de annuleringsvoorwaarden niet meer van toepassing zijn, he je geen recht op teruggave van het reeds door jou betaalde bedrag. Mocht het vakantiepark alsnog instemmen met het annuleren van je boeking, moet je er rekening mee houden dat zij hier extra kosten voor kunnen rekenen én het mogelijk is dat je het reeds betaalde bedrag eventueel terug krijgt in de vorm van een voucher. 

Verdere eventuele kosten van een afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden transactiekosten ook nooit teruggestort. Voor meer informatie over een afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering verwijzen wij je door naar Allianz.

.

Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt, wat nu?

Deze kan je gemakkelijk opnieuw aanvragen via onze contactpagina op de website.

 

Contact met BungalowSpecials

We helpen je graag verder en proberen je zo snel mogelijk te voorzien van een antwoord. Kan je vraag niet wachten? Om je nog sneller van dienst te kunnen, adviseren wij je om de veelgestelde vragen op deze pagina goed door te lezen. Vaak staat je antwoord hier al tussen.

Mocht toch blijken dat je antwoord hier niet tussen staat, dan kan je uiteraard contact met onze klantenservice opnemen.