Boekers Bungalowspecials.nl in review positief over online prijsweergave

Vergelijking met prijsvermelding vakantieparken uit onderzoek Consumentenbond
Haarlem, 2 maart 2011 – Boekers van Bungalowspecials.nl zijn erg tevreden over de prijsvermelding op de website. Maar liefst 94% van de ruim 5000 boekers die in 2010 een review hebben ingevuld, beoordeelde dit onderdeel met een goed of zeer goed. Ook waardeerden zij het korte en overzichtelijke boekingsproces. Deze bungalowaanbieder weerstaat hiermee de kritiek van de Consumentenbond op vakantieparken die extra kosten vaak onduidelijk weergeven. Bungalowspecials.nl biedt meerdere vakantie- en bungalowparken aan en is niet in het recente onderzoek van de Consumentenbond meegenomen.

Positieve beoordeling

Uit de reviewanalyse van boekers op BunglowSpecials.nl in 2010 blijkt dat zij positief zijn over de manier waarop de prijzen worden gecommuniceerd op de website. 80% van de ruim 5000 boekers beoordeelde dit met goed en 14% met zeer goed. Tevens scoort Bungalowspecials.nl hoog met het boekingsformulier, waarvoor 93% van de boekers de beoordeling goed tot zeer goed gaf. Bij de lancering van de nieuwe website van Bungalowspecials.nl in maart 2010 zijn gebruiksvriendelijkheid, effectiviteit en gemak als belangrijkste speerpunten geformuleerd.

Boekingsproces in 3 stappen

In slechts 3 stappen doorloopt de boeker het proces; 1) parkkeuze, 2) selectie accommodatietype en 3) totale kostenberekening en boeking. Al bij stap 1 wordt de consument geattendeerd op de verplichte toeslagen, zoals schoonmaakkosten en toeristenbelasting. Niet alleen op elke pagina van het vakantie- of bungalowpark, maar ook bij de veelgestelde vragen en voorwaarden wordt precies duidelijk waar de consument aan toe is. Bungalowspecials.nl toont hiermee aan dat zij geen kosten verzwijgt, zoals wel in de onderzoeksresultaten van de Consumentenbond onder bekende vakantieparken naar voren komt. Omdat de prijsvermelding van vakantieparken hierdoor ter discussie staat, maakt leisure specialist Bungalowspecials.nl de uitkomst van bovenstaande reviewanalyse bekend.

What you see is what you get

Op de informatiepagina van het vakantiepark op Bungalowspecials.nl wordt per accommodatietype uitgelicht welke extra kosten worden berekend. Zonder uitklapschermpjes, zodat de kostenberekening te allen tijde in beeld is. Zo is er ruimte voor verplichte toeslagen en een gedeelte voor extra informatie. De informatie is uitgebreid en de bewoording compleet. Zogenaamde 'kleine lettertjes' zal de consument niet tegenkomen. Bungalowspecials.nl is verbonden aan het keurmerk Thuiswinkel Waarborg, dat toeziet op de handhaving van voorschriften zoals het laatstgenoemde aandachtspunt.

Bijkomende kosten inzichtelijk

Welke kosten optioneel of verplicht zijn, is afhankelijk van het betreffende bungalowpark. Remco Hofstede, managing partner van Bungalowspecials.nl, legt uit: "Wij zijn eerlijk en open in de communicatie over de bijkomende kosten. Omdat de extra kosten afhangen van het reisgezelschap en de verplichtingen van het vakantiepark, kunnen bepaalde toeslagen niet direct in de vanafprijs worden genoemd. Hoe specifieker de wensen van de consument in de zoekbox, hoe vollediger de kostenberekening. Overigens zijn wij er voorstander van om direct op de website aan te geven dat er toeslagen zijn. Zo zouden we de verplichte toeslagen per accommodatie standaard in de vanafprijs kunnen opnemen maar dan het liefst branchebreed. Dit is overzichtelijk voor de consument toe en maakt de verschillen in prijs beter inzichtelijk."